Ivan Rakitić

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Hehe ja den burde jeg sgu egentlig holde mig fra. Meeeen nu gik det jo ret godt sidst jeg brugt den så...
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Eller en ny kontrakt med en god lønforhøjelse. Det kommer ikke til at ske. Kom videre.

Og fuck forresten stjernestøv. Det vigtigste er at holdet fungerer. Ikke at vi har galacticos på alle pladser.
Jeg tvivler på, at en ny kontraktforlængelse overhovedet er på tale. Verratti forlængede sin kontrakt for et år siden, så den gælder til 2021.

Der er godt nok ikke meget galacticos over Barca, når man ser bort fra MSN. De seneste mange år har vi købt fylde i stedet for kvalitet. Konsekvensen har været, at forsvaret sejler og midtbanen er ikke eksisterende. Det kunne være, at vi skulle forstærke de kæder.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Synes jeg nu ikke de har gjort efter vi har skiftet taktik. Og der er ingen grund til at købe spillere hvis dem vi har gør det der skal til.

Det der er med PSG er at det er fuldstændig ligegyldigt at han lige har forlænget. Hvis barca kommer og banker på så siger de først nej. Så nej igen. Og igen. Og igen. Hvis Verratti så bliver utilfreds og vil videre så får han en ny kontrakt.

PSG sælger ikke deres bærende spillere og verratti er om nogen deres vigtigste spiller og manden der bliver set som stjernen i deres projekt. Et salg kommer bare ikke til at ske.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Synes jeg nu ikke de har gjort efter vi har skiftet taktik. Og der er ingen grund til at købe spillere hvis dem vi har gør det der skal til.

Det der er med PSG er at det er fuldstændig ligegyldigt at han lige har forlænget. Hvis barca kommer og banker på så siger de først nej. Så nej igen. Og igen. Og igen. Hvis Verratti så bliver utilfreds og vil videre så får han en ny kontrakt.

PSG sælger ikke deres bærende spillere og verratti er om nogen deres vigtigste spiller og manden der bliver set som stjernen i deres projekt. Et salg kommer bare ikke til at ske.
Man kan godt undre sig over, at PSG ikke kunne holde på Zlatan, når nu tingene er så klokkeklare. Penge var åbenbart ikke alt for svenskeren.

Fodboldhandler mellem storklubber sker hele tiden. Hvis en spiller vil have gennemtrumfet et skifte, så sker det ret ofte. Det er sjældent i en klubs interesse at holde på en utilfreds spiller.

Det er samtidig naivt at tro, at PSG ville smide en ny kontrakt efter Verratti for at tilfredsstille ham, når nu han fik en lønforhøjelse for et år siden. Det ville skabe en lavine af utilfredse spillere i omklædningsrummet, da alle lige pludselig vil have mere i løn.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Man kan godt undre sig over, at PSG ikke kunne holde på Zlatan, når nu tingene er så klokkeklare. Penge var åbenbart ikke alt for svenskeren.
Nej dem har han nok af eftersom han har spillet en del flere år end verratti.
Fodboldhandler mellem storklubber sker hele tiden. Hvis en spiller vil have gennemtrumfet et skifte, så sker det ret ofte. Det er sjældent i en klubs interesse at holde på en utilfreds spiller.
Hvornår har PSG sidst solgt en af deres vigtigste spillere? Vi kunne ikke engang købe marquinhos fra dem og han var ikke starter.
Det er samtidig naivt at tro, at PSG ville smide en ny kontrakt efter Verratti for at tilfredsstille ham, når nu han fik en lønforhøjelse for et år siden. Det ville skabe en lavine af utilfredse spillere i omklædningsrummet, da alle lige pludselig vil have mere i løn.
Og det ville det ikke hvis de solgte deres bedste spiller?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Nej penge har Zlatan nok af eftersom han har spillet en del flere år end verratti.
Verratti ville næppe sulte i Barca. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis han fik mere i løn i Barca, da han "kun" får €6 mio om året i PSG.

Piquénbauer skrev:Hvornår har PSG sidst solgt en af deres vigtigste spillere? Vi kunne ikke engang købe marquinhos fra dem og han var ikke starter.
David Luiz var fast mand, men blev solgte til Chelsea i sommers. Emery udtalte i den forbindelse:
"I told him I did not want him to leave and that he was important, but if he's not happy and he thinks it's better for him to leave, I respect that. That's what I said to the club."

Piquénbauer skrev:Og det ville det ikke (skabe en lavine af utilfredse spillere) hvis de solgte deres bedste spiller?
Jeg tvivler på, at fodboldspillere ville blive mere tilfredse, hvis en holdkammerat insisterede på at komme væk, men blev nægtet en transfer. Det kunne jo ske for dem selv en dag.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Verratti ville næppe sulte i Barca. Jeg ville ikke blive overrasket, hvis han fik mere i løn i Barca, da han "kun" får €6 mio om året i PSG.
Nah men det samme kunne man sikkert sige om Thiago Silva der dog alligevel tog til PSG. Han skulle jo brødføde sin familie.
David Luiz var fast mand, men blev solgte til Chelsea i sommers. Emery udtalte i den forbindelse:
"I told him I did not want him to leave and that he was important, but if he's not happy and he thinks it's better for him to leave, I respect that. That's what I said to the club."
Ok jeg giver dig at han var starter. Men han havde ikke i nærheden af samme betydning som verratti. Og de marquinhos som kunne tage over.
Jeg tvivler på, at fodboldspillere ville blive mere tilfredse, hvis en holdkammerat insisterede på at komme væk, men blev nægtet en transfer. Det kunne jo ske for dem selv en dag.
Tja der er sikkert mange af spillerne der har sagt nej til bedre ligaer/klubber for at tage til projektet i frankrig. Og hvilket signal sender man dem når man siger farvel til den bedste spiller? Det ville være et kæmpe minus for klubbens selvforståelse.

Men lad os så bare sige at PSG går med til at sælge Verratti. Hvor meget ville han så koste? 100 mio euro - 150 mio euro?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Men lad os så bare sige at PSG går med til at sælge Verratti. Hvor meget ville han så koste? 100 mio euro - 150 mio euro?
Hvis Verratti gik op til ledelsen og sagde, "Jeg vil til Barca!", så tror jeg prisen ville være €60-70 mio.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Nej. Bare nej. De fik 35 mio for Luiz så hvorfor pokker skulle de sige farvel til deres klart bedste spiller og en af de bedste cm'er overhovedet for 60 mio? Det ville være idiotisk.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Nej. Bare nej. De fik 35 mio for Luiz så hvorfor pokker skulle de sige farvel til deres klart bedste spiller og en af de bedste cm'er overhovedet for 60 mio? Det ville være idiotisk.
Han er nok deres bedste spiller, men jeg vil egentlig ikke sige, at han er deres vigtigste spiller. Det skyldes hovedsageligt, at den centrale midt ikke har samme betydning som de tre forreste pladser. De bedste målscoere bidrager kort sagt langt mere til deres hold end de bedste boldflyttere (sat på spidsen).

Cavani får eksempelvis meget kritik for sine afslutninger, men han er fantastisk til at komme frem til dem. PSG ville opleve et kæmpe afsavn, hvis han var fraværende. De ville omvendt godt kunne finde en nogenlunde kompetent afløser for Verratti, hvorfor tabet ikke ville være det samme.


I mine øjne er Barca verdens bedste hold, fordi vi har MSN. Deres betydning er så vanvittig, at man kan omgive dem med middelmådighed og stadig have det bedste hold. Det samme kunne man ikke gøre med verdens tre bedste midtbanespillere. Det er også derfor, at Pogbas pris på €105 mio er grotesk.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Ok så nu er vi faktisk kommet frem til at du giver mig ret i at vi ikke behøver at købe til midten. Det var da altid noget.

Og ja Pogbas pris er grotesk. Desværre ville vi ende med samme pris hvis vi skulle købe Verratti hvorfor han ikke bliver hentet.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Ok så nu er vi faktisk kommet frem til at du giver mig ret i at vi ikke behøver at købe til midten. Det var da altid noget.

Og ja Pogbas pris er grotesk. Desværre ville vi ende med samme pris hvis vi skulle købe Verratti hvorfor han ikke bliver hentet.
Situationen er den, at vi ikke kan forbedre de tre forreste pladser. Herved har vi ikke andre muligheder end midtbanen og forsvaret, hvis der skal forstærkes.

Jeg vil dog medgive, at Verratti ikke vil gøre os til et langt bedre hold. Det kunne dog betyde, at vi ændrede spillestil, hvilket ville gøre os godt.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Det ved jeg nu ikke. Jeg kan godt lide det vi har leveret efter vi er gået over i en 3-4-3. Og her mener jeg egentlig vi står rigtig stærkt med de spillere vi har. En ny kant i stedet for rafinha og så er det virkelig et godt hold.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Blaugrana92 »

Piquénbauer skrev:En ny kant i stedet for rafinha og så er det virkelig et godt hold.
Jeg tror 9 ud af 10 moderne kanter, ikke kan løse den opgave Rafinha løser for os. Han har mange defensive forpligtelser, og har dertil tydeligvis instrukser om, at han stort set hele tiden skal have kridt under sine fødder. Det er reelt en taktisk meget, meget disciplineret rolle man skal spille, som kant i det nye system Lucho har givet sig i kast med. Rafinha spiller i virkeligheden en kant, men med samme defensive forpligtelser som en wingback. Det tror jeg ikke der er mange moderne kanter, der kan magte at løse. Det er vel reelt nogenlunde samme måde som Conte bruger Victor Moses på. Dermed ikke sagt, at der ikke er spillere der kan løse opgaven bedre end Rafinha. Det er der helt sikkert. Jeg tror bare ikke man skal undervurdere hans løbepensum og hans taktiske disciplin.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 4 - Ivan Rakitić

Indlæg af Piquénbauer »

Jamen helt enig. Han er gør et virkelig flot stykke arbejde. Jeg vil dog gerne have fat i en der er lidt bedre offensivt. Ikke sagt at han er dårlig eller at han skal levere det samme som ses fra neymar (der også arbejder hårdt men dog har det lidt nemmere) men der måtte godt komme lidt mere fra ham.

Hvem det så skulle være har jeg ingen anelse om. Det er nemlig svært at finde en der kan det hele. Det er også derfor neymar er så fucking vild. Eller vendt lidt. Måske skulle alexis hjem igen?
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 21 gæster