1 - Marc-André ter Stegen

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Dit udgangspunkt er at han kan købes for 30-40 mio fordi han kun har et år tilbage af sin kontrakt (og så en masse spekulationer omkring familie). Det tror jeg bare ikke på. Man U kan ikke bruge 30-40 mio til noget som helst. De er hamrende rige. Jeg tror næsten hellere de vil miste ham gratis og så få en sæson til end lade ham smutte for den slags småpenge (for en storklub).

Hvis han situation med kontrakten betyder noget så kunne det være at de vil lytte til bud hvor de ellers bare ville sige fuck af. Men jeg tror at det ville tage et kæmpe bud før de ville sælge. 70+ mio. Og det er for meget i forhold til hvad vi ville få.

Men altså hvis vi kunne opgradere til de gea for 30 mio (og fratrække de penge vi ville få for MAtS) så er jeg da med på ideen. Jeg tror bare overhovedet ikke på det.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
miklas1911
Indlæg: 1060
Tilmeldt: man aug 18, 2014 3:22 pm
Har takket: 43 gange
Blevet takket: 79 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af miklas1911 »

Det er ikke mange penge at brænde 30-40 mio. euro af for verdens bedste målmand, som på egen hånd kan redde dig mellem 6-12 point pr. sæson.
Vi får ham aldrig for så lidt. United har ikke brug for pengene, og Real Madrid vil være villige til at byde det dobbelte for at få ham til Bernabeu. Hvis man ser bort fra hans Atletico-baggrund, som jeg i virkeligheden ikke tror betyder det store, når han skal beslutte fremtiden for resten af sin karriere, så kan vi ikke tilbyde ham noget, som Real ikke kan matche. Snarere omvendt. Han kender byen. Real har flirtet med ham i lang tid, så han ved, hvor meget det ville betyde for dem at få ham (hvilket formentlig gavner ham både mentalt og finansielt). Reals projekt med mange unge spaniere virker pt langt mere interessant for en spanier end Barcas (hvor det formentlig var lige omvendt for bare et par år siden); han vil komme til at spille sammen med en masse folk, som han formentlig kommer til at dele landshold med et godt stykke ud i fremtiden (Isco, Asensio, Nacho, Carvajal, Llorente, Ceballos osv.). Kan ikke se, hvordan vi på nogen måde skulle kunne snige en billig handel igennem med den måske bedste målmand i verden, når han spiller i United og har været ombejlet af Madrid så længe. Og kan heller ikke se nogen grund til, at vi skulle bruge vores penge på målmandsposten. Vi har så mange andre positioner, som det giver bedre mening at investere i; som sagt især midtbanen og angrebet, der begge står over for et alvorligt generationsskifte om et par sæsoner.
Barcelona since the days of Rivaldo Vítor Borba Ferreira.

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af MessiPogba »

miklas1911 skrev:
Det er ikke mange penge at brænde 30-40 mio. euro af for verdens bedste målmand, som på egen hånd kan redde dig mellem 6-12 point pr. sæson.
Vi får ham aldrig for så lidt. United har ikke brug for pengene, og Real Madrid vil være villige til at byde det dobbelte for at få ham til Bernabeu. Hvis man ser bort fra hans Atletico-baggrund, som jeg i virkeligheden ikke tror betyder det store, når han skal beslutte fremtiden for resten af sin karriere, så kan vi ikke tilbyde ham noget, som Real ikke kan matche. Snarere omvendt. Han kender byen. Real har flirtet med ham i lang tid, så han ved, hvor meget det ville betyde for dem at få ham (hvilket formentlig gavner ham både mentalt og finansielt). Reals projekt med mange unge spaniere virker pt langt mere interessant for en spanier end Barcas (hvor det formentlig var lige omvendt for bare et par år siden); han vil komme til at spille sammen med en masse folk, som han formentlig kommer til at dele landshold med et godt stykke ud i fremtiden (Isco, Asensio, Nacho, Carvajal, Llorente, Ceballos osv.). Kan ikke se, hvordan vi på nogen måde skulle kunne snige en billig handel igennem med den måske bedste målmand i verden, når han spiller i United og har været ombejlet af Madrid så længe. Og kan heller ikke se nogen grund til, at vi skulle bruge vores penge på målmandsposten. Vi har så mange andre positioner, som det giver bedre mening at investere i; som sagt især midtbanen og angrebet, der begge står over for et alvorligt generationsskifte om et par sæsoner.
Du har helt ret i, at Real nok også vil lokke, hvis de ved, at de Gea er klar til at vende tilbage til Spanien, og at Real måske nok kan have et større trumfkort end os, da de ligger i de Geas hjemby i Madrid, og at deres fremtid pt. er noget mere lovende end vores med spillere som Varane, Theo, Kroos, Isco, Asensio, Ceballos, Carvajal til at føre an i den næste generation, når den nuværende stamme skal udskiftes.

Men fodbold kan jo skifte hurtigt. For to år sden ville vi f.eks. aldrig have troet, at Real vlle være, hvor de er i dag som måske det bedste hold i verden og med en meget, meget lovende fremtidig stamme og har en del store talenter.

Nok har United ikke brug for pengene, men Mourinho har sagt flere omgange, at han ikke vil have spillere blivende i klubben, hvis de vil væk og ikke er fuldt fokuseret på United. de Geas kæreste, sangeren Edurne, er ikke verdens største fan af England og i særdeleshed regnfulde Manchester, og hun arbejder fuldtid i Madrid. Det er alt sammen incitamenter, der kun kan styrke et spansk hold til at købe ham, og med et år tilbage af kontrakten er det begrænset, hvor meget United kan tillade sig at kræve for hma. Læg dertil, at de Gea er målmand - en position, der ikke er den dyreste at hente på - i hvert fald, hvad historien indtil videre har vist, og det virker ikke til, at den nuværende prisinflation i fodbold har ramt målmandsposten, så vil jeg argumentere for, at 30-40 er ikke skævt skudt forbi for en målmand med et år tilbage af hans kontrakt.

Endeligt synes jeg ikke hellere ikke, at 30-40 mio. euro skal holde os tilbage, fordi vi mangler styrke på andre positioner, når det omhandler verdens absolut bedste målmand. Som tidligere skrevet er de Gea en målmand, der tager dig next level. Et niveau jeg aldrig tror, at MAtS vil tage os på, selvom han har forbedret sig positivt det seneste år.
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Billede
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Michman »

Billede

Boss :cool:
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11633
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af A$AP »


Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »



Nomineret til månedens spiller!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:

Nomineret til månedens spiller!
Det er helt sikkert fortjent. Han har været glimrende på det seneste.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Michman »

Billede
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Det kan næsten ikke fortsætte. Han har været helt vanvittig indtil videre.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Storken »

Hans redningsprocent bliver umiddelbart hjulpet af, at vi kun har indkasseret et eneste skud fra det lille felt (ud af 134 skud imod). Normalt vil et hold indkassere 7-8% af sine skud fra det lille felt, hvorfor det er ret bemærkelsesværdigt med mindre end 1%.

Der er dog tvivl om, at Ter Stegen har gjort det godt. Man skal bare være opmærksom på, at vi sandsynligvis er det hold i ligaen, der har indkasseret de mindste chancer (gennemsnitligt set).

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Jep ingen tvivl om at forsvaret har gjort det rigtig godt. Jeg synes virkelig det har været en "fornøjelse" at se det defensive spil fra holdet. Jeg er i hvert fald ikke i nærheden af at være så nervøs som tidligere når modstanderen har bolden omkring vores felt.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Jep ingen tvivl om at forsvaret har gjort det rigtig godt. Jeg synes virkelig det har været en "fornøjelse" at se det defensive spil fra holdet. Jeg er i hvert fald ikke i nærheden af at være så nervøs som tidligere når modstanderen har bolden omkring vores felt.
Fuldstændigt enig. Det koster dog i den anden ende, når man forsvarer foran eget mål i stedet for på modstanderens banehalvdel.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af Piquénbauer »

Ja desværre. Også derfor det på trods af at være imponernede er svært at være tilfreds med (spilmæssigt). Lad os håbe vi finder en mellemvare så vi kan få lidt mere at glæde os over offensivt!
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

MessiPogba
Indlæg: 4186
Tilmeldt: tors jan 12, 2017 5:47 am
Har takket: 86 gange
Blevet takket: 318 gange

Re: 1 - Marc-André ter Stegen

Indlæg af MessiPogba »

Tilbage i 2011 anså jeg de Gea og ter Stegen som de to største målmandstalenter i verden. Jeg var virkelig glad, da vi købte ter Stegen, fordi jeg var sikker på, at han ville blive en world beater. Hans talent var stort i Gladbach og han viste flot spil. Af og til har jeg dog virkelig tvivlet, om han nogensinde kunne formå at tage sit spil til next level, da han kom her, fordi han kunne lave nogle mærkelige ting i lbøet af en kamp og missede nogle redninger, han skulle lave, men her i 2017 har han virkelig været god. Fortsætter han sådan her i et halvt til et helt år mere, så er jeg helt med på at kalde ham verdensklasse. Han spiller som en verdensklasse spiller nu, men jeg vil se sådan et niveau her over meget længere tid, før jeg kalder nogen verdensklasse.

VAMOS MATS!
"To be fair, we told Real Madrid we wouldn't do a guard of honour when they won the Club World Cup, because we didn't compete in it, so we shouldn't ask them to do one, when they didn't compete in La Liga".
- Gerard Piqué

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 39 gæster