Rafael "Rafinha" Alcantara

Diskussion vedr. spillere fra andre klubber

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Drake »

Jeg synes også at Rafinha gjorde det godt mod Spurs, men potentialet til at blive en verdensklasse spiller, det kan jeg ikke forstille mig at han kan blive.

Hvis vi kan få en godt sjat penge for ham, og vi kan hente en der er bedre, så siger jeg sælg. Men hvis vi ikke kan, så er det fint at beholde ham en sæson mere.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
A$AP
Indlæg: 11632
Tilmeldt: fre sep 28, 2012 6:23 pm
Har takket: 137 gange
Blevet takket: 956 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af A$AP »

Spillede han ikke ude på højre wing? Det er der, jeg synes han klart har været bedst for os. Der er desværre bare en smule optaget på den plads. Det er ærgerligt, at han aldrig rigtgt har kunne fået chancen til at spille kontinuerligt, på grund af skader osv.

Blaugrana92
Indlæg: 18524
Tilmeldt: tors jan 25, 2007 9:50 pm
Har takket: 1274 gange
Blevet takket: 1763 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Blaugrana92 »

Hvorfor ikke? Han var klasse i starten af forrige sæson, og nåede at blive en kæmpe profil og en af Inters vigtigste spillere på et halvt år. Han har altid haft talentet, og bedømt på de sidste to perioder, hvor han har været skadesfri og i form, har han efterhånden også niveauet. Han er stadig kun 25 år, og han ser ærligt talt hurtigere, stærkere og mere fit ud end nogensinde før. Hvis han undgår skader, og Valverde giver ham tillid og spilletid til følge, tror jeg faktisk han kan få en rigtig stor sæson.

Brugeravatar
zqa
Indlæg: 10723
Tilmeldt: ons dec 06, 2006 12:52 am
Geografisk sted: København
Har takket: 178 gange
Blevet takket: 597 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af zqa »

Potentialet er der helt sikkert. Det er heller ikke for sjov, at han i mange, mange blev set som et større talent end storebror. Jeg håber klart vi beholder ham og at han holder sig skadesfri.
#jesuisSheep

emo
Indlæg: 17757
Tilmeldt: fre sep 23, 2005 2:12 pm
Geografisk sted: Fyn/Odense
Har takket: 365 gange
Blevet takket: 802 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af emo »

Husker hvor god han var inden skade imod Roma. Den ødelagde jo hele hans sæson. Imo så jeg ham som en fast mand på holdet i sæson starten, dengang. Enig, I Inter var han god, og vellidt.

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Allez...

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Antimadridista »

Syntes det var rigtig rigtig ærgerligt da han blev alvorligt skadet mod Roma for nogle år siden, han var sku på vej mod noget godt. Håber virkelig han får lov at blive og smugler storebror med ind af bagdøren:)

Drake
Indlæg: 4328
Tilmeldt: man maj 17, 2010 9:50 am
Har takket: 2574 gange
Blevet takket: 188 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Drake »

Blaugrana92 skrev:Hvorfor ikke? Han var klasse i starten af forrige sæson, og nåede at blive en kæmpe profil og en af Inters vigtigste spillere på et halvt år. Han har altid haft talentet, og bedømt på de sidste to perioder, hvor han har været skadesfri og i form, har han efterhånden også niveauet. Han er stadig kun 25 år, og han ser ærligt talt hurtigere, stærkere og mere fit ud end nogensinde før. Hvis han undgår skader, og Valverde giver ham tillid og spilletid til følge, tror jeg faktisk han kan få en rigtig stor sæson.
Ja han har været god i de kampe du nævner, men jeg bare ikke se en verdensklasse talent i ham, og har aldrig kunne det, og slet ikke talentet skulle være større ind Thiago's.

Har altid syntes at hans pasningsspil ikke var godt nok, eller hans overblik. Synes enligt det bar godt i går, men det var en træningskamp, så skal nok se nogle betydningsfulde kampe for jeg kan bedømme om han er blevet god nok til det.
Men hvis man ser på whoscored.com, så har han haft en pasnings procent på 89,5 % I de 17 kampe han spillede i Inter, og det er sgu vild godt (selv om det kun er 17 kampe), så det kan godt være at han har forbedret sig i det, men jeg skal se det før jeg tror det.

Jeg har altid haft det syn på han, at han er en spiller der er er god til at komme forbi sin markør om få frispark, ikke mere ind det, kommer sjældent forbi og skaber noget nyttigt, og stort set altid laver for korte slatne afleveringer.

Men jeg håber da du har ret, og han bliver verdensklasse, og at jeg tager grueligt fejl, og vil med glæde indrømme hvis jeg gør det.
Endelig slap vi at med kloven Bartomeu, som har ødelagt klubben!! :mad:
Et kæmpe genopbygnings arbejde skal igang, og tager nok 5-6 år. :sørgelig: Vores mål må være: Top 4 og videre fra gruppespillet i CL. Men bliver spænende at se udviklingen :glad:

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8333
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 635 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Michman »

Rafinha er langt bedre end flere af de andre midtbane spillere vi har.. Fatter ikke at vi forsøgte at sælge ham..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Rb88 »

Og på mange måder han kan faktisk bidrage med nogen af de samme ting Rabiot kan mener jeg. Hvis han kan holde sig nogenlunde skadesfri. Og det er desværre et stort hvis

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Lopezzz »

Stakkels Rafinha. De giver ham aldrig chancen i Barcelona. Han kom til klubben i 2006 og efter 12 lange år han er stadigvæk kun bænkevarmer.
Hvis jeg er ham jeg vil skride og komme aldrig tilbage.
Spild af en kæmpe talent
MDCCCXCIX

Kvoller
Indlæg: 5081
Tilmeldt: man apr 25, 2005 10:30 pm
Geografisk sted: Sønderborg
Har takket: 781 gange
Blevet takket: 572 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Kvoller »

Jeg tænker da specielt i denne sæson, med det spil han havde i pre-season. Det var sgu imponerende. Jeg havde set frem til at han fik gennembruddet i denne sæson.

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Rb88 »

Problemet med Rafinha er vel at han ikke rigtig virker til at være stærk nok til en af de 2 offensive CM. Og hvad man så i preseason så virkede han bedst i en lidt friere rolle og gerne oppe på den højre kant hvor han kan trække ind. Og misforstå mig ikke - jeg er fan af Rafinha. Men ligenu er der bare både en Messi der evt. trækker derud og søger ind eller både Dembele og Malcom som decideret wings

Det er bare svært at se hvor han skal være. Og det er pisse ærgerligt

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

ladislau
Indlæg: 1261
Tilmeldt: fre mar 27, 2009 1:50 pm
Har takket: 31 gange
Blevet takket: 156 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af ladislau »

Der er vel ikke rigtig plads til en eneste rigtig offensiv midt pt. Hvis Messi skal være fri-tie, så skal der ryddes op bagved.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14866
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1658 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Lopezzz »

Jubiii Rafa overlevede transfervinduet :glad:
MDCCCXCIX

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: Rafael "Rafinha" Alcantara

Indlæg af Antimadridista »

https://www.fcbarcelona.dk/Nyheder/offi ... sonen.html

Man tror simpelthen at det er løgn!! Sikke et mareridt for ham. Kæft hvor er det synd:(

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 11 gæster