20 - Sergi Roberto

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:

Roberto <3 Der går ikke lang tid før han napper hb'en på landsholdet.
Han viste ikke specielt meget i første halvleg rent offensivt, men han har et godt drive med bolden i anden halvleg.

Det interessante bliver at se ham i de kampe, hvor modstanderen står dybt. Han kan næsten kun overgå sin forgænger, der kun havde indlæg i sin værktøjskasse.

Brugeravatar
Michman
Indlæg: 8344
Tilmeldt: lør dec 19, 2009 4:51 pm
Har takket: 2 gange
Blevet takket: 636 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Michman »

Pt vil jeg ikke bytte ham for nogen anden højre back.. Synes han er en perfekt erstatning for Alves. Og jeg vil ikke acceptere et bud der er under 500 mil..
Real Madrid er intet andet end et indkøbshold.
Barça - Beautiful football since 1899

Sandro Rosell - Jeg tilgiver dig ALDRIG.. Og Bartomeu du har ødelagt min klub..



Første kamp live 2/3 2014 FC Barcelona - Almería

Barca er min religion..

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Roberto har snart spillet godt på højreback så længe, at det ikke bare kan være en tilfældig, god periode. Han kunne jo have været en skræmmende god højreback, hvis han havde spillet der altid. :lol:
qepd

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Storken »

Man må give klubben kredit for, at de beholdt ham som længe. Der var sgu mange herinde (inklusiv undertegnede), der havde solgt en 23 årig spiller, der ikke var slået igennem. Trænerne må åbenbart have set potentialet, selvom han skulle ned på backen før det blev forløst.

ELPISTOLEROSUAREZ
Indlæg: 1574
Tilmeldt: søn aug 23, 2015 8:54 pm
Har takket: 35 gange
Blevet takket: 92 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af ELPISTOLEROSUAREZ »

Storken skrev:Man må give klubben kredit for, at de beholdt ham som længe. Der var sgu mange herinde (inklusiv undertegnede), der havde solgt en 23 årig spiller, der ikke var slået igennem. Trænerne må åbenbart have set potentialet, selvom han skulle ned på backen før det blev forløst.
Ja, vi må vel give dem kredit. Omvendt vil jeg dog også påstå, at en spiller med præcis samme evner og alder osv. som Roberto var blevet sendt videre i den situation, hvis han ikke var kommet op gennem klubbens ungdomshold.
qepd

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg ville have sendt ham videre til Stoke gratis. Men hold nu op hvor er jeg glad for at Lucho prøvede ham på backen. Og et eller andet sted så ville jeg ønske at han også havde spillet pladsen i sidste sæson.

Man skal selvfølgelig passe på med at spå om fremtiden men hvis han fortsætter med at spille på dette niveau så er backen hans de næste mange, mange år.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Storken »

Det kan dog undre, at de sender Munir afsted, når nu de gav Roberto utrolig lang snor. Jeg er slet ikke solgt på Munir, men han er stadig ret ung. Klubben kommer til at se dum ud, hvis han slår igennem i Valencia, og batteam udløser hans klausul på €12 mio.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Piquénbauer »

Mon ikke det er fordi vi har større talenter til kanten end Munir? Både Suarez og Rafinha er gode på kanten og så er der Arda.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Storken
Indlæg: 8064
Tilmeldt: lør apr 28, 2012 2:23 pm
Har takket: 46 gange
Blevet takket: 632 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Storken »

Piquénbauer skrev:Mon ikke det er fordi vi har større talenter til kanten end Munir? Både Suarez og Rafinha er gode på kanten og så er der Arda.
Jeg synes det kan diskuteres, hvorvidt de tre hører til på kanten eller midtbanen. Derudover var deres niveau en ubekendt i alle tre tilfælde, da de stadig ikke havde slået igennem i Barca i sommers.

Jeg synes i hvert fald, at Munir var en god spiller at have i truppen, da der var lidt usikkerhed omkring erstatningerne på kanterne. Munir var nærmest den mest erfarne af de fire spillere i den rolle.

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Piquénbauer »

Jeg kan ikke sige hvor en spiller hører til men jeg kan sige at alle tre har spillet fornemt på kanten (hos forskellige hold). Og imo bedre end Munir har. Jeg kan derfor sagtens forstå at man sender Munir videre når man har de nævnte spillere i truppen.

Med det sagt så håber jeg da at Munir slå igennem og kommer tilbage. Hvis han slår igennem og ikke kommer tilbage så ser vi måske lidt dumme ud men det går nok.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Xavi6Smede »

For at citere Pep “Sergi Roberto is a player to look out for in the coming years. When he really breaks through you’ll all be surprised.”. Det må man sige han fik ret i! Så skønt med succes til en spiller fra egne rækker i en tid hvor klubben foretrækker at hente spillere udefra.

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 15015
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1687 gange
Blevet takket: 1124 gange
Kontakt:

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Lopezzz »

Jeg forventer eller drømmer om at Roberto og Rafinha bliver vores næste Ini/Xavi duo
MDCCCXCIX

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Piquénbauer »

Det gør de ikke.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Piquénbauer »

Xavi6Smede skrev:For at citere Pep “Sergi Roberto is a player to look out for in the coming years. When he really breaks through you’ll all be surprised.”. Det må man sige han fik ret i! Så skønt med succes til en spiller fra egne rækker i en tid hvor klubben foretrækker at hente spillere udefra.
Eller i en tid hvor der ikke kommet kvalitet fra La Masia.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Xavi6Smede
Indlæg: 1436
Tilmeldt: tirs dec 23, 2014 8:02 pm
Har takket: 53 gange
Blevet takket: 135 gange

Re: 20 - Sergi Roberto

Indlæg af Xavi6Smede »

Piquénbauer skrev:
Xavi6Smede skrev:For at citere Pep “Sergi Roberto is a player to look out for in the coming years. When he really breaks through you’ll all be surprised.”. Det må man sige han fik ret i! Så skønt med succes til en spiller fra egne rækker i en tid hvor klubben foretrækker at hente spillere udefra.
Eller i en tid hvor der ikke kommet kvalitet fra La Masia.
Det selvfølgelig en del af forklaringen. Men alligevel har vi sendt en masse talenter væk de seneste par år, uden de har fået en rigtig chance på holdet. Adama, Deulofeu, Samper, Grimaldo og nu Munir.. og til dels Bartra. Spillere som Busquets og Pedro havde i hvert fald ikke fået deres gennembrud hvis Enrique havde været manager dengang. Vi forblev verdens bedste hold, selvom vi brugte spillere som Tello og Cuenca, der er væsentlig mindre talenter end de overnævnte navne. Tror helt sikkert også, at de yngre hold vil vokse, hvis de kan se at holdet evner at udvikle talenter til førsteholdet. For det hverken kan eller prøver vi på, og det skuffer mig gevaldigt.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 53 gæster