10 - Lionel Andrés Messi

Tidernes Barca-legender

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Lionel Messi has 'normalised the extraordinary' at Barcelona - Sid Lowe


Sid Lowe med en pointe jeg er meget enig i. Alt det Messi har gjort i denne sæson for at vinde Ballon d'Or er jo fuldstændigt blæst og uhørt.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Tello
Indlæg: 7683
Tilmeldt: tirs feb 26, 2013 9:43 am
Har takket: 1380 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Tello »

Antimadridista skrev:
Tello skrev:
Dytrax skrev:
Tello skrev:Glem det. Ronaldo laver 4 tapins mod Sassuolo, og Mbappé laver 8 mål mod et hold farmere. Ej.

Der var en post på 4chan sport, ja, 4chan, der havde skrevet alle Ronaldos mål for sæsonen ned, hvordan de var scoret, hvorfra de var scoret osv. Der var en fandens masse tapins i det lille felt.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Ikke desto mindre, fejrer Gustav det som om, at han lige har tonset kuglen i mål fra 123 meters afstand. Med lukkede øjne.

"Tsuuuuuuuuuuuuuuuuu"
Han har lagt en video op hvor en af hans mindste unger skyder en bold i mål. Herefter fejrer han det med ungen i græsset, og råber Tsuuuuuuuuuuuuu.

Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk
Ungen...??


Sendt fra min LON-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Af banen alle sammen, den danske ekspert Jonas inde fra Madridista.dk har talt.
Jeg synes generelt debatten om Messi er kørt lidt af sporet. Misforstå mig ikke, han er da god, men det er efterhånden mange år siden han toppede. Her tænker jeg på hans præstationer mod svære modstandere. Han har altid haft en tendens til at performe kun mod lette modstandere eller når bedre modstandere gav ham plads pga. røde kort eller de skulle jage et resultat. Mønsteret i de store kampe er altid at det (eller de) første mål skal komme fra en anden kant, og så når modstanderen giver plads stempler Messi ind. Messis primære bidrag er derfor at sikre sejre fromfor at skabe dem. Det er hvad der vinder dem ligaen gang på gang men også årsagen til at de har sværere ved CL.

Igen, det er vitalt at have en spiller der lukker kampene, men i min bog bliver han omtalt herinde med alt for stor ærefrygt. Jeg er mere nervøs for Suarez når vi møder Barca for det er ham der som regel giver dem de svære mål.
Jeg har hentet nedenstående fra følgende hjemmeside, og hold fast hvor den rammer plet - især den sidste del. https://www.dk.iqtester.eu/artikler-om- ... eauer.html
Niveau af IQ op til 20; Dette er en alvorligt mental retardering. Sådanne personer kan ikke blive uddannet og opdraget. De er ofte afhængige af hjælp fra andre, ude af stand til at drage omsorg for sig selv, og lever ofte i deres egen verden uden opfattelse af omgivelserne.
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rb88 »

Haha. Det er en sindssyg tråd at læse i til tider på det forum. Men det er os underholdende

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rb88 »

Dette indlæg kunne have været skrevet i både kamptråden, træner tråden og Barcelona tråden men vælger at poste den her

Ovenpå i går og generelt oven på de kampe hvor der absolut intet kommer fra offensiven ud over Messi vil jeg gerne prøve at snakke om Messis rolle. Indlægget er ikke bygget/argumenteret ud fra statistikker da det er komplet umuligt så vanvittigt Messi er men mere observationer, og derfor skal den efterfølgende dialog eller modsvar på hans rolle heller ikke bare affærdiges med statistikker

here goes:

Jeg mener oprigtigt talt at vi begynder at trænge til en ny tænkning af Messis rolle på holdet (læs position). Vores spil bliver forkrøblet og for centreret om midten hvor han er bedst. Alle spillere løber oveni hinanden, og ingen løber dybt eller holder bredde så der bliver plads omkring Messi.

- Teoretisk kunne man spille en 433 med Messi som COM, 2 kanter og 1 striker. Men i moderne fodbold ser jeg ikke dette kunne lade sig gøre med succes da Messi ikke løber nok til en midtbane rolle.
- 433 med Messi som HW fungerer heller ikke da vi mangler en seriøs kandidat til Alves' offensive rolle, og Messi trækker for centralt og mangler nok lidt topfart til det, og løbevilje defensivt
- 433 med Messi som falsk 9'er mener jeg heller ikke er en mulighed da man så mangler alt Suarez' arbejde for at trække forsvaret, og skabe plads. ellers skal Messi bare drible 2 cm og 2 cb for at komme til skud hvilket ikke gør det bedre.

Messi er selvfølgelig stadig så absurd vanvittig dygtig at det ikke er et problem mod 95 % af holdene, men mod de taktiske dygtige løbestærke hold kommer vi i de samme problemer igen og igen. Hold der løber, kæmper og presser er vores kryptonit gang på gang. Jeg har ingen løsning på problemet for jeg har svært ved at se hvad der lige skal gøres, men jeg mener at der skal ske en ændring omkring Messis rolle og så selvfølgelig et offensivt koncept/løbemønstre der er andet end at give Messi bolden og håbe på mirakler. og jeg ved slet ikke hvilken træner der vil kunne løse denne opgave.

Ideen med indlægget er at åbne en dialog om hvad I ser som problemet og løsninger, og om jeg står alene med denne her

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

For mig er det meget simpelt - dembele. Cou trækker ind i midten og tager plads fra Messi (og suarez). Med demb bliver spillet spredt og modstanderen skal også passe på i dybden. Det giver mere tid til Messi (og suarez) og det kan udnyttes.

En ny hb ville også være god men jeg ved ikke lige hvem.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
SpillerSomMESSI
Indlæg: 5421
Tilmeldt: ons dec 16, 2009 4:54 pm
Geografisk sted: Skive - Jylland
Har takket: 568 gange
Blevet takket: 555 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af SpillerSomMESSI »

Jeg vil mene at en 4-4-2 med en ny teknisk stærk 9’er ville fungere fint, måske Griezmann.

Det kræver blot 2 teknisk stærke midtbane pasningsspillere ala Arthur, X (ikke Cou, ikke Rak) og 2 dygtige def midtbanespillere, Busi, De Jong... hvor af De Jong skal fungere som en halv def midt, halv box to box spiller.

En ny højreback er nødvendig, og CuCurella som backup for Alba er ligeledes nødvendig.
--- Messi STYRER - Længere er den ik´! ---

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rb88 »

Piquénbauer skrev:For mig er det meget simpelt - dembele. Cou trækker ind i midten og tager plads fra Messi (og suarez). Med demb bliver spillet spredt og modstanderen skal også passe på i dybden. Det giver mere tid til Messi (og suarez) og det kan udnyttes.

En ny hb ville også være god men jeg ved ikke lige hvem.
Kan godt se ideen. Så vi får nogle af de ting vi havde i neymar. Jeg ved bare ikke om jeg for alvor tror på det og dembeles evner. Jeg synes dembele er bedst på højresiden hvor han kan løbe på ydersiden. Men når han spiller i venstre og engang imellem trække ind i banen synes jeg slet ikke han er god nok i de små rum. Jeg savner en mane, neymar, hazard type som vores VW. Og så skal dembele have trænet afslutninger en del før det nytter noget at sende ham i dybden

Jeg har heller ingen løsning på HB. Hverken Semedo eller Roberto er gode nok. Vi skulle dog have brugt Semedo igår. TAA er spændende men umulig.

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Dembele skal bare have stabilt spilletid og slippe for alle de skader. Så tror jeg han vil udvikle sig markant og det ligemeget om det er til højre, venstre, centalt og/eller i små rum.

Men i det store hele ved jeg det ikke. Jeg læner mig bare tilbage og ser hvad der sker. Det skal nok blive spændende.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
LeoMessi
Indlæg: 700
Tilmeldt: tirs apr 03, 2018 10:57 pm
Blevet takket: 95 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af LeoMessi »

Så er Van Dijk rykket tættere på Messi i kampen om Ballon d'Or 2019. Vinder Liverpool finalen, så ender han nok højst sandsynligt med at vinde den.

Billede
“I don’t dish out praise lightly but Messi deserves it. I look for weaknesses in his game and I can’t find them.” - Roy Keane

Piquénbauer
Indlæg: 25483
Tilmeldt: ons nov 25, 2009 3:21 pm
Har takket: 378 gange
Blevet takket: 1616 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Piquénbauer »

Ligemeget.
¡Madrid cabrón, saluda al campeón!

Brugeravatar
Daluigi
Indlæg: 7064
Tilmeldt: lør sep 02, 2006 9:33 pm
Geografisk sted: Galten
Har takket: 127 gange
Blevet takket: 848 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Daluigi »

LeoMessi skrev:Så er Van Dijk rykket tættere på Messi i kampen om Ballon d'Or 2019. Vinder Liverpool finalen, så ender han nok højst sandsynligt med at vinde den.

Billede
Modric vandt den i år. Hvem fanden tager den guldbold seriøst mere? Alle kalder Messi historiens bedste spiller, og hvis fucking Van Dijk vinder den foran ham, efter sådan et år som dette, så kommer prisen aldrig til at give mening igen. Så skal de jo bare kalde den CL-bolden. Messi er topscorer i turneringen. Han vinder igen the double og han har henrykket hele verden denne sæson. Så hurtigt glemmer folk næppe, blot fordi Liverpool har et stærkt hold.
Forumlegende

Brugeravatar
Lopezzz
Indlæg: 14865
Tilmeldt: tirs aug 22, 2006 2:00 pm
Geografisk sted: Babylon
Har takket: 1657 gange
Blevet takket: 1096 gange
Kontakt:

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Lopezzz »

De fleste som stemmer tænker kun på CL og er fuldstændig ligeglad med andre turneringer
MDCCCXCIX

Brugeravatar
Rb88
Indlæg: 1252
Tilmeldt: ons aug 16, 2017 11:51 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 162 gange
Blevet takket: 138 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Rb88 »

Piquénbauer skrev:Dembele skal bare have stabilt spilletid og slippe for alle de skader. Så tror jeg han vil udvikle sig markant og det ligemeget om det er til højre, venstre, centalt og/eller i små rum.

Men i det store hele ved jeg det ikke. Jeg læner mig bare tilbage og ser hvad der sker. Det skal nok blive spændende.
Det er helt sikkert noget der vil gøre en verden til forskel
Faktum er dog stadig at der er lang vej igen for afslutningerne. De fleste var os sikre på at cou ville blive en succes, så det er ikke givet at dembele bliver det bare pga fast spilletid

Jeg er alvorligt bange for at begge 2 er fejlcastet til dette hold som det ser ud nu. Men alt afhænger af om der kommer en ny træner med anden spilletid som kan åbne op for dem begge, men det vil nok kræve en spillestil som så gør at andre mister deres pladser (Suarez, bus, rak, Roberto som de mest udsatte)

Sendt fra min BLA-L29 med Tapatalk

Antimadridista
Indlæg: 9126
Tilmeldt: man sep 18, 2017 3:30 pm
Har takket: 896 gange
Blevet takket: 937 gange

Re: 10 - Lionel Andrés Messi

Indlæg af Antimadridista »

Ved godt at det er meget populært herinde, at rakke ballonen ned.
Imo betyder det dog noget, ligesom jeg tror det betyder en del for spillerne.

CL betyder nærmest alt i ikke slutrundeår. Afholdes der VM, betyder denne alt.

Modric vandt i 18, pga CL og VM finale som anfører for et lille land. Ikke så meget for de generelle præstationer henover året. Det var meget for den gode historie samt hans karriere.

Havde Spanien vundet VM, tror jeg personligt at Iniesta kunne have vundet eller ligefrem Ramos!

En Liverpool sejr, giver højest sandsynlig Dijk titlen.

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 5 gæster