11 - Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Diskussion vedr. spillere fra FC Barcelona

Redaktører: Guardiola, Wennerberg

Brugeravatar
Norbit
Indlæg: 2829
Tilmeldt: fre maj 31, 2013 11:28 pm
Har takket: 179 gange
Blevet takket: 425 gange

Re: 11 - Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af Norbit »

FCBarcelonaChr skrev:
tirs maj 14, 2024 11:02 am
!Option skrev:
tirs maj 14, 2024 11:01 am
FCBarcelonaChr skrev:
tirs maj 14, 2024 10:23 am
Synes han skal blive, med mindre der kommer et astronomisk tilbud.

Enig! Tror det bliver svært at finde noget bedre vores økonomi taget i betragtning især.

I sidste sæson spillede han 50 kampe med 22 G/A til følge på ca. 2.900 minutter. I denne sæson er han også på 22 G/A indtil nu, dog på "kun" 36 kampe og ca. 1.900 minutter. Det er ca. 1 G/A pr. 90 minutters fodbold.
Så enig. Han gør det godt, kæmper godt og løber for holdet.
Jeg har været meget efter Raphina, men det har nok noget at gøre med at jeg sammenligner ham med de helt forkerte spillere. Han er ikke den nye Neymar - han har aldrig været tiltænkt at være den nye Neymar. Han skal have ros for sin arbejdsradius, den er fænomenal.

Jeg ser ham gerne blive, hvis han er tiltænkt venstrekanten, vil ikke have ham på højre side for der er han alt for låst i sit spil. Han er ikke en Yamal der kan drible sin direkte modstander og kreere spillet. Han er god til at løbe i dybden og til at få bolden midt i banen og komme til afslutninger. Han havde nogle gode afslutninger i går og fortjener minimum én basse mere. Hvis han får det på på sit spil, så tror jeg heller ikke at vi kan finde en bedre venstre kant til de penge. Hvis man dog kan få +70 mio euro for ham, så er det fint at han skippes, men så skal der også kommes en god erstatning til. Nico Williams eksempelvis.

Man undervurdere Raphinhas arbejdsradius. Synes at Xavi har fundet en fin rolle til ham som venstre kant og han har fået gang i målscoringen fra den side.
Ray Hudson: "As in the jungle, there's only one King. A lion - a Lionel."

Brugeravatar
!Option
Indlæg: 932
Tilmeldt: ons jan 18, 2017 3:44 pm
Geografisk sted: Odense
Har takket: 176 gange
Blevet takket: 152 gange

Re: 11 - Raphael Dias Belloli "Raphinha"

Indlæg af !Option »

Norbit skrev:
tirs maj 14, 2024 1:24 pm
FCBarcelonaChr skrev:
tirs maj 14, 2024 11:02 am
!Option skrev:
tirs maj 14, 2024 11:01 am
FCBarcelonaChr skrev:
tirs maj 14, 2024 10:23 am
Synes han skal blive, med mindre der kommer et astronomisk tilbud.

Enig! Tror det bliver svært at finde noget bedre vores økonomi taget i betragtning især.

I sidste sæson spillede han 50 kampe med 22 G/A til følge på ca. 2.900 minutter. I denne sæson er han også på 22 G/A indtil nu, dog på "kun" 36 kampe og ca. 1.900 minutter. Det er ca. 1 G/A pr. 90 minutters fodbold.
Så enig. Han gør det godt, kæmper godt og løber for holdet.
Jeg har været meget efter Raphina, men det har nok noget at gøre med at jeg sammenligner ham med de helt forkerte spillere. Han er ikke den nye Neymar - han har aldrig været tiltænkt at være den nye Neymar. Han skal have ros for sin arbejdsradius, den er fænomenal.

Jeg ser ham gerne blive, hvis han er tiltænkt venstrekanten, vil ikke have ham på højre side for der er han alt for låst i sit spil. Han er ikke en Yamal der kan drible sin direkte modstander og kreere spillet. Han er god til at løbe i dybden og til at få bolden midt i banen og komme til afslutninger. Han havde nogle gode afslutninger i går og fortjener minimum én basse mere. Hvis han får det på på sit spil, så tror jeg heller ikke at vi kan finde en bedre venstre kant til de penge. Hvis man dog kan få +70 mio euro for ham, så er det fint at han skippes, men så skal der også kommes en god erstatning til. Nico Williams eksempelvis.

Man undervurdere Raphinhas arbejdsradius. Synes at Xavi har fundet en fin rolle til ham som venstre kant og han har fået gang i målscoringen fra den side.
Kan godt genkende det du siger med at man tænkte han var den nye Neymar, og det er han bare langt fra. Han er nok nærmere at betragte som en ny Pedro med arbejdsraseri, opofrelse for holdet og et fornuftigt bidrag med assist og mål til følge.

Jeg syntes også selv at Nico Williams kunne være spændende, men for lige at sammenligne rene stats så er han i indeværende sæson på 23 G/A på 35 kampe og ca. 2.550 minutters fodbold. Det er "kun" 1 G/A pr. 110 minutter kontra Raphinias 90 minutter.
Sidste sæson var han på 15 G/A på 43 kampe og ca. 3.200 minutters fodbold svarende til ca. 215 min. pr. G/A.

Så er jeg med på at han spiller på et hold som generelt scorer færre mål osv., men tror det er farligt at forvente at han laver 10-15 G/A mere end Raphinia bare lige fra den ene dag til den anden.
Rey Abi!

Besvar

Hvem er online

Brugere der viser dette forum: Ingen og 3 gæster